Türkiye’nin önde gelen haber ajansı Anadolu Ajansı, teknolojik gelişmeler ve inovasyon alanındaki kararlılığını sürdürüyor. Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Serdar Karagöz, ekonomik kalkınmayı sağlayacak temel unsurun teknolojik ilerleme olduğunu vurgulayarak, “Görmek istediğimiz refah seviyesine ulaşmanın yolu, yenilikçi teknolojilerin yakalanması ve yaygınlaştırılmasıdır.” diyor. İstanbul’daki Uluslararası Haber Merkezi’nde gerçekleştirilen “AA Medya Teknolojileri Hackathonu V2.0” etkinliği, bu vizyonun somut bir göstergesi olarak düzenlendi. Medya ve teknoloji dünyasının ilkleri arasında yer alan bu yarışmanın amacı, genç yeteneklerin özgün fikirlerini ortaya koymasını ve gerçek anlamda inovatif çözümler geliştirmesini teşvik etmekti.
Yaratıcı fikirlerin hızla hayata geçirilmesi gerektiğine認 inanan Karagöz, genç girişimciler ve inovasyon ekosistemine desteğin önemine değinerek, “Fikirlerin ortaya çıkması önemli değil, esas olan onları hızlıca uygula ve somut sonuçlar al. İşte bu yüzden düşünülen her yeni fikir, hemen harekete geçilmelidir,” diyerek sözlerini sürdürdü. Kodak örneğini anımsatan Karagöz, teknolojide geç kalmanın nasıl başarısızlığa dönüşebileceğine dikkat çekerek, “İnsanlar ve şirketler, yenilikleri kaçırdıklarında, geride kalıp iflasa kadar gidebilirler. O nedenle, prestij ve konfor alanından çıkıp, risk alıp yenilikleri benimsemek şarttır.” ifadelerini kullandı.
İnovasyon ve Değişim Dürtüsü
Gerçek başarı hikâyelerinin temelinde, değişime ve gelişime açık olmanın yattığını anlatan Serdar Karagöz, “Fikir geldiğinde hemen hayata geçirmeye başlamalıyız” deyişinin önemine vurgu yaptı. O, “Korkmayın, negatif söylemler sizi durdurmasın; Kodak’ın dijitalleşmeyi geciktirmesi, başarısızlığın ve iflasın en büyük örneğidir”. Dijital dönüşümde zamanında adım atamayanların, rekabet avantajını kaybettiğine işaret ederek, yeniliğe öncü olmanın şart olduğunu belirtti.
Küresel başarı hikayelerinde bile, dönüşüm ve yeniliklerin kaçınılmaz olduğunu anlatan Karagöz, “Her fikir ve proje, en az yarışmamızdaki ilk 3 kadar büyük bir fırsattır” diyerek katılımcılara motivasyon aşıladı. Ayrıca, Anadolu Ajansı’nın teknolojiyi destekleyen ve geliştiren yapısıyla memleketimizin küresel arenada söz sahibi olmasının temelinde inovatif yaklaşımların yattığını sözlerine ekledi.
Gelecek Planları ve Yeni Projeler
İleriye yönelik planlarına da değinen Karagöz, “AA+Tech” projesinin 2026 sonuna kadar genç yetenekleri ekibe katmak amaçlı tasarlandığını duyurdu. Ayrıca, “Yarışmalardan ve uygulamalardan aldığımız geri bildirimleri dikkate alarak projelerimizin uygulanabilirliklerini test ediyoruz,” diye konuştu. Gençlerin inovasyon alanında kendilerini geliştirebilmesi için yeni imkanlar sunmayı hedefleyen Anadolu Ajansı, “Dünyanın değiştiğine şahitlik ederken, bizim de bu değişime öncülük etmemiz gerekiyor” diyerek, Türkiye’nin gelişim yolunda teknolojiyi en üst düzeyde kullanmaya devam edeceğinin altını çizdi.
Hackathon’un sonunda dereceye giren projelerin yanı sıra, katılımcıların ortaya koyduğu çok sayıda fikirden faydalanmak istediklerini belirten Karagöz, “Yarışmaya katılıp derecede olmasanız da, üretmeye devam edin. Çünkü büyük teknolojik atılımlar, bazen en küçük fikirlerle başlar.” diyerek gençlerin girişimcilik ruhunu teşvik etti. Ayrıca, şirketin 2026 itibariyle genç yetenekleri istihdam etmek amacıyla başlattığı “AA+Tech” projesinin, yeni mezunlara imkanlar sunarak, Türk teknolojisinin gelişimine önemli katkılar sağlayacağını ekledi.
Son olarak, Anadolu Ajansı’nın 1920 yılındaki kuruluşundan bugüne kadar gelişim yolculuğunu anlatan Karagöz, “Bugün, Türkiye’nin küresel medyada güçlü bir aktör olmasını sağlayan etkenlerin başında gençlik ve dinamizm geliyor”. Bu enerjiyle, teknolojik alanda da liderliği ele geçirmek için çalışmaların devam ettiğini sözlerine ekledi. “Kurtuluşumuz ve geleceğimiz, teknolojiyi sadece kullanmak değil, onu üretmek ve yaymakla mümkün olur,” diyerek, “En büyük gücümüz gençler ve onların heyecanıdır” ifadelerini tamamladı.
Bu heyecan ve vizyonla, Anadolu Ajansı, medya teknoloji alanında yaptığı inovasyonları ve düzenlediği hackathonlarla Türkiye’nin gelişimine katkı sağlamaya devam ediyor. ‘AA Medya Teknolojileri Hackathonu V2.0’ ise, bu yolculuğun önemli bir dönüm noktası olarak gösteriliyor.