Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Antalya-Alanya Otoyolu’nun Finansman Kapanış Töreni Gerçekleştirildi

Antalya-Alanya Otoyolu’nun finansman kapanış töreni başarıyla gerçekleştirildi. Turizme ve bölge ekonomisine katkı sağlayacak önemli proje hayata geçti.

Antalya-Alanya Otoyolu'nun finansman kapanış

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu’nun finansman kapanışını bugün Ankara’da düzenlenen özel bir törenle tamamladı. Törende, önemli projeler ve bölgenin ulaşım altyapısına dair detaylar katılımcılarla paylaşıldı. Bu dev proje, bölge ekonomisini ve turizmini güçlendirmeyi amaçlayan büyük bir kalkınma hamlesi olarak öne çıkıyor.

Antalya-Alanya Otoyolu'nun Finansman Kapanış Töreni Gerçekleştirildi

Uraloğlu, törende yaptığı konuşmada, “Antalya ve Alanya, yılda milyonlarca yurt içi ve dışından misafir ağırlayan iki önemli destinasyon. Artan nüfus ve turizm hareketliliği, yeni ulaşım projelerini zorunlu kılıyor. Bu projemiz, sadece bir ulaşım hattı olmakla kalmayacak, aynı zamanda bölgesel kalkınmayı destekleyecek büyük bir adım” dedi.

Yolun detaylarına ilişkin bilgi veren Uraloğlu, toplam 122 kilometre uzunluğundaki otoyolun 84 kilometresi ana gövde, 38 kilometresi ise bağlantı yollarından oluşuyor. Proje kapsamında 7 kavşak, 5 tünel (toplam 4 bin 365 metre), 16 viyadük (toplam 5 bin 966 metre) ve 4 otoyol hizmet tesisi inşa edilecek. Bu yol, Serik Kavşağı’ndan başlayıp Manavgat ve Konaklı üzerinden geçerek Alanya Batı Kavşağı’nda sona erecek. Tasarım hızının saatte 140 km olarak belirlendiği bu güzergâh, yolcuların seyahat süresini önemli ölçüde kısaltacak.

Uraloğlu, mevcut şartlarda yolculuğun yaklaşık 2,5 saat sürdüğünü, özellikle tatil dönemlerinde bu sürenin 4 saate kadar yükseldiğini belirterek, “Bu projeyle birlikte yolculuk süresi sadece 36 dakika olacak” ifadelerini kullandı.

Projenin, trafik yoğunluğunu azaltma ve ulaşım konforunu artırma açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Bakan, şöyle devam etti: “Yaz aylarında yaşanan trafik sıkışıklığını sona erdirecek, bölgedeki ulaşım problemlerini köklü şekilde çözecek bu otoyol sayesinde, bölge halkının ve turistlerin seyahatleri daha güvenli ve konforlu hale gelecek.”

Projenin yıllık tasarruf’una da dikkat çeken Uraloğlu, “Zamandan 16,9 milyar lira, akaryakıttan ise 800 milyon lira olmak üzere toplam 17,7 milyar lirayı aşan ekonomik kazanç sağlayacak bu yatırım, karbon emisyonlarını da azaltacak. Yaklaşık 47 bin ton karbon salınımı önlenecek ve böylece bölgesel çevre koruma sağlanacak” dedi.

Yatırımın finansman yapısı ve ortaklar bölümünde ise, projenin toplam maliyetinin 2,429 milyar Euro olduğu açıklandı. Uraloğlu, “Yatırımın %30’u öz sermaye, %70’i ise banka kredileriyle finanse edilecek. Kredi sağlayan 14 farklı finans kurumu bulunuyor; bunlar Çin, Suudi Arabistan, Kuveyt, Almanya ve Yunanistan gibi ülkelerden gelen bankalar. Bu güçlü finansal altyapı sayesinde, proje başarıyla tamamlanarak bölgeye kazandırılacak.” diyerek yatırımla ilgili detayları aktardı.

Son olarak, proje sayesinde, İzmir’den Avrupa sınırına ulaşan kesintisiz otoyol ağını da güçlendireceği belirtilirken, bölgesel lojistik ve ticari hareketliliğin artırılacağı da vurgulandı. Programın sonunda, Uraloğlu’na plaket takdim edilerek tören tamamlandı ve çeşitli kurum temsilcileri imza atarak projeye olan bağlılıklarını gösterdi.