Manisa’da yaklaşık 1,6 milyon metrekarelik arazide BYD için tahsis edilen alan üzerinde şu ana kadar herhangi bir inşaat veya şantiye faaliyeti başlatılmadı. Çinli otomotiv devinin 2025 hedefleriyle ilgili beklentiler ve gerçekleşmeler arasında yaşanan fark, projeye olan güveni sorgulatıyor.
Geçtiğimiz yıl imzalanan anlaşmayla Çinli firma, Manisa’da 1 milyar dolar yatırımla elektrikli ve hibrit otomobil fabrikası ile Ar-Ge merkezi kurmayı taahhüt etmişti. Ayrıca, yıllık 150 bin araç üretim kapasitesi ve yaklaşık 5 bin kişilik istihdam hedefleriyle dikkat çekmişti. Fabrika, özellikle 2026 yılı sonunda üretime başlaması planlanıyor ve Avrupa pazarına yönelik önemli bir ihracat noktası olması hedefleniyor.
Proje bölgesinde yan sanayi ve hizmet sektörleriyle birlikte toplamda 20 bine yakın ek istihdam ve milyarlarca dolar tutarında ihracat hacmi bekleniyor. Ancak, fabrikanın inşaat sürecinde bazı ilginç gelişmeler yaşanıyor. Bir yandan başka bir makine kalıp firmasına ait inşaat devam ederken, BYD’nin arazi üzerinde herhangi bir çalışma yapmaması, yatırımın gerçekten ertelendiğine veya askıya alındığına işaret ediyor.
Eleştiriler ve endişeler, özellikle fabrikanın hemen yanındaki inşaat devam ederken, BYD’nin projedeki duraksamasıyla ilgili olarak artıyor. Bu durum, ‘Türkiye’yi oyalıyor mu?’ şeklinde soruları da gündeme getiriyor. Türkiye’deki araziyi kullanmaya başlamadan önce, şirketin niyetleri konusunda netlik kazanması yatırımcılar ve kamuoyu tarafından bekleniyor.
