Son zamanlarda yüksek enflasyon döneminde, Kilis’teki dönerci esnafı alışılmışın dışında bir yöntemle dikkat çekiyor. Birçok işletme fiyatlarını 30-35 liraya kadar çekerek halkın ilgisini çekmeye çalışırken, esnaf ise “Halk yesin, biz de kazanabildiğimiz kadar kazanalım” düşüncesiyle fiyat indirimlerini sürdürüyor. Bu hamle, enflasyona rağmen uygun fiyat politikası izleyen esnaflar arasında öne çıkıyor.
Müşteriler, uygun fiyatların kendilerini memnun ettiğini belirtirken, bazıları aynı zamanda lezzet ve kalite açısından da memnuniyetlerini dile getiriyor. Mehmet Uğurlu, “Çok uygun ve lezzetli, gerçekten memnun kalıyoruz” diyerek, diğer müşterilerden Mustafa Yolcu ise “Ustamın eline sağlık, hem uygun fiyatlı hem de lezzetli” ifadelerini kullandı. Bu fiyat politikasını sürdüren dönerci ustaları, maliyetlerini gözden geçirerek, fiyatlarını koruyor veya zaman zaman indirim yapıyor.
Fiyatlar ve Kalite Arasındaki Denge
2021 yılından beri 35 lira bandında kalan ve sadece bazı günlerde 30 liraya düşüren fiyatlar, müşteri istekleri ve maliyetler göz önünde bulundurularak belirleniyor. Ali Karabalık, “35 liraya kaliteli döner satmaya devam ediyorum, cuma günleri 30 liradan veriyorum” diyerek, maliyetlerin kalitesine etkisini anlatıyor. Karabalık, deri yerine but ve göğüs kullanarak maliyetleri kontrol altında tutuyor ve müşterilerine kaliteli hizmet vermeye özen gösteriyor.
Yine aynı şekilde, öğrenci Umut Ziya Böke, “Ali ustanın döneri gerçekten çok güzel ve uygun fiyatlı, okul çıkışlarında sıkça geliyoruz” diyerek, bu uygun fiyatlı hizmete olan memnuniyetini paylaşıyor. Bu tarz girişimler sayesinde, müşteriler hem uygun fiyatlı hem de lezzetli yemekler yiyebiliyor.
İşletmelerin Kendine Göre Stratejileri
Kilis’te faaliyet gösteren diğer döner ustası Kadir Hasırcı ise, fiyatlarını 60 liradan 50 liraya çekmiş. Hasırcı, “Enflasyona rağmen biz de fiyatlarımızı düşürdük, maliyetlerimizi dikkate alarak fiyatlarımızı belirledik” açıklamasında bulunuyor. Dürüm fiyatlarının yaklaşık 50 lira civarında olduğu bu işletmede, içeriye giren çocuklara bile uygun fiyatlı hizmet sunduklarını belirtiyor. Kişisel tercihlere göre fiyatların ve kalitenin değiştiğine vurgu yaparken, ağırlıklı olarak orta gelirli kesime hitap ettiklerini söylüyor.
