Nazilli Ticaret Odası (NTO), bölgesel ürünlerin tanıtımında ve ihracatın artırılmasında aktif rol almaya devam ediyor. Her iki yılda bir düzenlenen ve dünyanın en büyük uluslararası gıda etkinliklerinden biri olan ANUGA Fuarı’na katılarak, üyelerinin ürünlerini Avrupa pazarına tanıtma fırsatı sunuyor. NTO, 2013 yılından beri Almanya’nın Köln şehrinde gerçekleştirilen bu fuarda bölgedeki yöresel ürünlerin görünürlüğünü artırmak amacıyla stand açmakta ve üyelerine destek olmaktadır.
Fuar kapsamında, ihracat yapan üyelerine ek destekler sağlanmasının yanı sıra, ihracat yapma konusunda henüz başlangıç aşamasında olan üyelerin de dış piyasalara açılımını teşvik ediyor. Ayrıca, pandemi veya diğer nedenlerle ihracat yapamayan firmaların da bu süreçte dış ticaret konusunda tecrübe kazanmasına ön ayak olmayı hedefliyor.
Yarışmadaki Türk Firmalarının Başarısı ve Uluslararası Katılım
- Avrupa’nın en büyük gıda etkinliği olan ANUGA, her yıl dört gün boyunca ziyaretçilere kapılarını açıyor. Katılımcılar arasında yiyecek ve içecek sektöründeki toptan ve perakende temsilcileri yer alıyor.
- Fuar, dünya genelinden toplam 4.310 Avrupa, 1.763 Asya, 880 Amerika, 312 Afrika ve 34 Okyanusya firmasıyla yoğun bir katılıma sahne oluyor.
- Türk firmaları, katılımcı sayısı itibariyle, İtalya, Çin ve İspanya’dan sonra toplamda 10 ülke arasında en fazla katılım gösteren ülke konumunda bulunuyor. Bu yüksek katılım, Türk ürünlerinin uluslararası alandaki tanınırlığını ve rağbet görmesini sağlıyor.
- Yaklaşık 139.647 ziyaretçinin akınıyla gerçekleşen fuarda, Türk markalarının stantları büyük ilgi ve dikkat çekiyor.
NTO’nun Ayrıca Fuar ve Ürün Tanıtımındaki Öne Çıkan Rolü
NTO Başkanı Nuri Arslan, Almanya’da düzenlenen bu önemli etkinliğe üyelerini götürüp, stand açma imkânı sağladıklarını belirtti. Arslan şöyle devam etti: “Nazilli Ticaret Odası olarak, bölge ürünlerimizin uluslararası arenada tanıtımı konusunda Türkiye’de tek olmanın gururunu yaşıyoruz”. Ayrıca, 2013’ten beri düzenli bir şekilde Avrupa’nın en büyük gıda fuarına katılarak, bölgedeki pazar fırsatlarını artırmayı hedefliyoruz.
Arslan, yapılan çalışmaların temel amacını şu sözlerle özetledi: “Hedefimiz, bölge ihracatını artırmak ve yeni ihracat kanallarını açmak.~ Üyelerimize verdiğimiz destekler, onların uluslararası pazarlarda daha etkin olmalarını sağlıyor. Ayrıca, ihracat tecrübesi edinmiş veya potansiyeli yüksek firmaların dış pazarlar ile buluşmasına öncelik veriyoruz.”
Organizasyonların Ekstra Katkıları ve Bölgesel İhracatın Güçlendirilmesi
Arslan, bölgede yükümlülük ve fırsatları genişletmek adına yurt dışı organizasyonları ve projeler üzerinde çalışmaların sürdüğünü belirtti. Her platformda üyelerimizin yanındayız, onların yeniden şekillenen küresel pazarda daha güçlü olmaları için destek olmaya devam edeceğiz. Bu çalışmalardan alınan olumlu sonuçlar ile, bölge ihracatının daha da güçleneceğine inanç tamdır.