OMSAN Lojistik, Türkiye’nin lojistik altyapısını güçlendirmek ve küresel lojistik ağında önemli bir noktaya taşımak amacıyla yeni projelere odaklandı. Şirket, özellikle Akdeniz bölgesinde yeni liman ve lojistik merkezleri inşa etme planlarını duyurdu. Ayrıca dünyadaki fırsatları yakından takip ederek, Tanger Med benzeri büyük lojistik merkezleri kurmayı hedefliyor.
OYAK Grubu’nun stratejik yatırımlarını yönlendiren OMSAN, sektörde ilk sıralarda yer alarak hem bölgesel hem de küresel güç olmaya çalışıyor. Şirket Başkanı Ergun Arıburnu, bu vizyon doğrultusunda Fas’taki Tanger Med Limanı’nı ziyaret ederek, bölgedeki gelişmeleri yakından inceledi.
Türkiye İçin Önemli Bir Proje
Arıburnu, Türkiye’nin sahip olduğu ticaret ve lojistik potansiyelini değerlendirebilmek adına büyük ve küresel ölçekte rekabet edebilir bir lojistik üssü kurmanın kritik önemde olduğunu vurguladı. Bu tarz bir merkez, Türkiye’nin bölgesel ticaret damarlarını güçlendirecek ve ekonomiye büyük katkılar sağlayacaktır. Böylesine büyük bir proje, Türkiye’nin «lojistik süper merkez» olma yolunda önemli bir adım olur.
Şirketin stratejisi, sadece mevcut liman portföyünü genişletmekle kalmayıp yeni uluslararası limanlar ve lojistik alanları geliştirmeye de odaklanmış durumda. Arıburnu, Japon ortaklarla işletilen Port Yarımca gibi büyük projelerin deneyimine sahip olarak, yeni limanlar ve lojistik merkezler oluşturmayı planlıyor.
Lojistiğin Ulusal Güç ve Yaşamsal Gereklilik Haline Gelmesi
Arıburnu, lojistiğin artık bir tercih değil, ülkelerin kalkınması ve rekabet gücü için temel bir ihtiyaç olduğunu belirtiyor. Günümüzde maliyetler yerine, hız, entegrasyon ve tedarik zinciri güvenliği ön plana çıkıyor. Bu bağlamda, Türkiye’nin entegre limanlara, güçlü denizcilik altyapısına ve demiryolu bağlantılarına yatırım yapması stratejik bir zorunluluktur.
İhracat ve üretim hacimlerinin artmasıyla birlikte, Türkiye’nin büyük ölçekli lojistik merkezleri kurması kaçınılmaz hale geldi. Arıburnu, Tanger Med’in toplam 5 bin hektarlık alanı ve 17 milyar doların üzerinde ekonomik hacmiyle, bölgenin ekonomik ve stratejik önemini özetliyor. Bu yapı, bölgesel güç dağılımını değiştiren ve küresel tedarik zincirinde merkezi bir rol üstlenen bir platformdur.
Türkiye’nin Küresel Ticaretteki Yeri
Arıburnu, Türkiye’nin de bu örnek modelden yararlanabileceğine dikkat çekiyor. Üretim, lojistik ve küresel bağlantının tek bir stratejiyle uyumlaştırılmasının büyük sıçramalar sağlayacağına inanıyor. “Orta Koridor, Kalkınma Yolu ve Zengezur Koridoru gibi projeler, Türkiye’nin bu stratejik vizyonunu destekleyen güzel örneklerdir.”
Türkiye, jeopolitik konumu, uzun vadeli yatırımlar ve gelişen ihracat hacmi ile lojistikte yeni bir dönemin eşiğinde bulundu. Gelecek vadeden entegre yatırımlar ve akıllı lojistik ağlarıyla, ülkemiz küresel ticaretin yeni kavşak noktası olmaya hazırdır.
