İşletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına yönelik düzenleme yapıldı.
Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Bildiride Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ”, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
ZORUNLULUK GETİRİLDİ
Değişiklikle, bildirim kapsamındaki şirketlerin hisse defteri ile genel konsey toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulması zarurî olacak.
Fiziki olarak defter tutarken elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketlerin, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırma müddetleri 2 aydan 6 aya çıkarıldı.
AÇILIŞ ONAYINI NOTER YAPACAK
Yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlerin, karar defterlerini yine fiziki ortamda tutmak istemeleri ve buna ilişkin yönetim kurulu kararını Ticaret Bakanlığına sunmaları halinde kelam konusu defter sistemde kapatılacak ve fiziki defterin açılış onayı Bakanlıkça verilen doküman üzerine noter tarafından yapılacak.