Türkiye’nin tüketici sektörü, 2025 yılında karşılaşılan zorlukların ardından 2026 yılına yönelik beklentilerde yavaş ve istikrarlı bir toparlanmanın sinyallerini veriyor. JPMorgan, maliyet enflasyonundaki yumuşama ve baz etkilerinin şirketlerin kârlılıklarını destekleyeceğini öngörüyor.
Raporda, “Türkiye Tüketici Sektörü 2026 Görünümü” isimli çalışmada, sektör genelinde yeniden hareketlenme ve toparlanma işaretlerinin güçlendiğine dikkat çekildi. 2025 yılında ciro artışları ve marjlar baskı altında kalmıştı, şirketlerin karlılığı üzerinde olumsuz etkiler yaratan bu durum, tüketici güveninde yaşanan zayıflık ve kampanyalı satışların artmasıyla yaklaşık yüzde 20’ye varan reel kâr kayıplarına neden oldu.
Enflasyon ve Toparlanma Süreci
Rapor, 2026’ya ilişkin görünümün kademeli iyileşmelerle devam edeceğini belirtiyor; yine de hanehalkı finansal açıdan hâlâ kırılganlıklarını koruyor. Ancak, makroekonomik göstergelerdeki iyileşmeler ve baz etkileri sayesinde, şirket kârlılıklarının daha sağlam temellere oturacağı öngörülmekte.
JPMorgan’ın analiz ekibi, Türkiye ekonomisinin 2026 yılında %4,4 büyümesini bekliyor. Bu büyümenin özellikle yılın ikinci yarısında hız kazanması ve enflasyonun da yavaş yavaş düşüş göstermesi öngörülüyor. Bu gelişmeler, sektörün yeniden güçlenmesine ortam hazırlayabilir.
