BTK, 2025 yılının birinci üç ayını içeren, Türkiye’nin Elektronik Haberleşme Dalı Pazarı Dataları Raporu’nu yayınladı.
Raporun, internet kullanımını irdeleyer orta başlığında, internet trafiğinde değerli yapan sahip mecralar sıralandı. Rapora nazaran, Youtube, Türkiye’de en çok internet trafiği tüketen mecra. Raporda, Youtube’ın toplam internet bilgi tüketim trafiğinde yüzde 46,1 hisseye sahip olduğu belirtilirken, öbür mecralar için “Yüzde13 ile Instagram ve yüzde 5,9 ile Netflix takip etmektedir. Bu datalar, kullanıcı davranışlarının büyük ölçüde görüntü içerik tüketimine dayandığını ve toplumsal medya platformlarının da internet trafiğinin değerli bir kısmını oluşturduğunu ortaya koymaktadır.” denildi.
Youtube, internet tüketimindeki liderliğinin yanısıra, en çok tercih edilen uygulama olarak da öne çıkıyor. Raporu nazaran, Streaming Media (Yayın Tabanlı Medya) kategorisinde kullanıcılar tarafından yaygın olarak kullanılan uygulama tekrar Youtube. Raporda, şu bilgi paylaşıldı.
“En ağır formda tercih edilen uygulama açık orta farkla YouTube olmuştur. Toplam trafik içerisinde yüzde 60,1’lik hisseye sahip olan YouTube’u, yüzde 13 ile Instagram ve yüzde 7,6 ile Netflix izlemektedir. Bu bilgiler, görüntü içerik platformlarının dijital medya tüketiminde belirleyici bir pozisyonda olduğunu ve kullanıcı eğilimlerinin büyük oranda görsel-işitsel içeriklere yöneldiğini ortaya koymaktadır.”
Rapora nazaran, Tiktok ise yalnızca yüzde 3,6 hisseye sahip.